Rymdlekplatsen

Mamman tyckte att man lyckats rätt väl med själva temat, rymden, och med fina planteringar och snygga ”rymdstenar” och kraschade ufon utslängda litet överallt.

Men, det var en rätt tråkig lekplats utan svårighetsnivåer för barn i skolåldern. Den stora behållningen var gungorna, och det är kanske inte därför man åker till en temalekplats.

Mycket klotter och rymdskeppskojorna stank av piss.

Ingen WC, inget vatten, men med trevliga fikabord och sittplatser.

slutbetyg: en mycket svag 3

Djungellekplatsen

Det är en väldigt trevlig liten grön lekplats vi var på idag!

Om vi skulle bott i närheten skulle vi barn i låg-mellanstadiet nog alltid lekt där. Men det räcker inte till ett utflyktsmål.

Det roliga i lekplatsen var hinderbanan, rutschbanan och alla små stigar runt området som ledde in genom buskar och små gläntor. Fortsätt läsa ”Djungellekplatsen”

Vattenlekplatsen

Idag var det Vattenlekplatsens tur!

Om jag får uppgiften att förklara hur den här lekplatsen ser ut så blir mitt svar att den ser väldigt blöt ut, haha. Om en enda person fattar mitt skämt så får ni gärna kommentera!

Det finns vattenfontäner, gungor, små dammluckor, en linbana och mycket mer. Lekplatsen blev gillad av alla i vår familj. Båda föräldrarna ÄLSKADE dammarna med dammluckorna. Jag och 11 åringen tyckte också om dom.

Alla vi barn gillade linbanan som åkte över dammen!

Men den senaste timmen roade vi oss med att plocka glas och försökte förhindra att barn kom hem med glas i fötterna. Det var till och med en pappa som kom och hjälpte oss. Tack till pappan som är en främling för mig!❤️

Lekplatsen fick en 8 i betyg. Och det här med att det fanns glas i dammen, sanden och på gången räknas inte med. Vi har gjort en anmälan till kommunen.

Toaletterna var avstängda och det gillar vi inte!