Nu har semester lidit till sitt slut och skolan börjar igen. Men vi hade tänkt att berätta vad vi gjorde under semestern.
Vi började med att åka upp till Nora i Örebros län. Och eftersom vi redan hade varit där och campat så visste vi att de hade en camping. Men såklart skulle ju campingen var full. Men vi lyckades ändå med att trycka in vårat gigantiska tält.
Dagen därpå så rengnade det väldigt mycket, suck. Men om man är i Nora så ska man ju utforska stället, speciellt om 11 åringen heter Nora! Så vi gick utrustade med rengnkläder och börja traska in i staden. Alla i familjen tyckte att det var en superfin stad med en massa roliga och udda saker.
Vi gick in i en slags lada/ hus som var en affär, det speciella var att det var 3 olika hus men det fanns bara en kassa. Vi tittade på väldigt mycket och beslutade oss att köpa 2 glasskålar.
Nora glass är något som nästan finns överallt i Nora. Deras smaker och olika glassval är något speciellt, för det är så sjukt gott! Vi åt iallafall en glass per dag i 3 dagar där.
Middag kan man behöva tänker man, så varför inte äta på ett stillastående tåg? Maten var god och det var riktigt härligt över lag. För där satt man vid ett bord i en vagn och åt. Och där slapp vi rengnet!
Att bada tillhör ju när man är på semester, så det gjorde vi. Även om vi tyckte det var is klallt, men vi hade fel. Det var bland det varmare ställena där vi har varit på😂
Efter 3 dagar åkte vi iväg till ett nytt ställe, men det får ni läsa om en annan dag.
Nora är en fin stad som vi rekomenderar att åka till!





