Djungellekplatsen

Det är en väldigt trevlig liten grön lekplats vi var på idag!

Om vi skulle bott i närheten skulle vi barn i låg-mellanstadiet nog alltid lekt där. Men det räcker inte till ett utflyktsmål.

Det roliga i lekplatsen var hinderbanan, rutschbanan och alla små stigar runt området som ledde in genom buskar och små gläntor.  Det fanns luckor i staketet runt lekplatsen som var rätt roliga.

Men dock så undrade vi hur lekplatsen hade temat djungel. För visst så var det stigar genom buskar, men vi förstod inte riktigt. Men sen så kom ju våran smarta mamma (komplimang till vår mamma😂) på att det kanske var kopplat till ett tv program.

Det fanns inget vatten eller toa, men det fanns bänkar där man kunde sitta på.

Jag som bor i en skog ute på landet tycker ju att havet är fantastiskt, och lekplatsen låg inte långt ifrån havet. Så vi gick dit och tittade blandannat på Öresundsbron. Älskar det säger 13 åringen😂

Slutbetg blev 5,5.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *