Äventyrslekplatsen

Alla i olika åldrar tyckte om den här lekplatsen. Efter som vi räknar med klätterleken vi puckelbollsplanen dras betyget upp (den var kanonrolig tyckte alla som var med, sexåringen, åttaåringen, elvaåringen, trettonåringen och mamman. men samt lånebarnet vi hade med oss som är 12 år.) Alla barn uppskattade att det fanns många gungor, att använda området som hinderbana var kul för alla, fontänscenen var kanon.

Däremot ville alla ha MER! Bra studsmattor, t ex en stor studsmatta. I skogen hade man velat ha fler gångar att springa på så man kan leka pjätt. Gärna lite mer klättring där i skogen också.

obligatoriskt avdrag för brist av toalett för mamman, men plus på kanten för fräscha sittplatser och dricksvattenfontän.

Slutbetyg: 8,5

Bondgårdslekplatsen

Lekplatsen har temat bondgård.  Så där finns det en klätterlada där man näst intill har en labyrint som man ska klättra upp, och där uppe finns det en rutschkana ner.  Det fanns en vanlig gunga, en kompisgunga, en vattenpump, en sandlåda och några trä djur man kunde sitta på. 6 åringen gav lekplatsen en tia, mellanbarnen en sjua och trettonåringen en sexa.  Vår mamma som hängde med (45 år) tyckte att klätterladan och vattenpumpen var rolig. men det var lite ont om fräscha sittplatser och det fanns ingen toa. Trädjuren man kunde sitta på hade tuggummi på sig och var inte så jättefräscha men det var ändå min favorit (13 åringen).

Slutbetyg: 7

Testpatrullen på gång!

Vi är en familj med fyra barn 6, 8, 11 och 13 år gamla och nu vill vi dela våra erfarenheter med oss. Så på varje utflykt, lekplatsbesök eller semesterresa blir vi testpatrullen och skriver en lite testrapport här.

Sommarlovet har börjat och i väntan på semester besöker vi Malmös temalekplatser. Vi testar, granskar och poängsätter, och kommer även med förbättringsförslag.