Folkets Park lekområde

Detta är egentligen ingen tema lekplats, men ändå en lekplats av rang.

Ju yngre bar desto högre betyg! Här finns massor! Det nya området med kullar/hinderbana/liten studsmatta/klätterlek gör sig nog bäst för de riktigt små. Hur man tänkte där med en rätt höga och avancerade klätterleken, fast bara för småbarn är oss ett mysterium.

Den äldre lekplatsen är fortfarande väldigt trevlig (om än lite bedagad) och har mycket att erbjuda för både små och lite äldre barn, upp till tio, vilket gav låga betyg från barn 11 och 13.

Hoppkuddarna gillas, men nu funkade bara den ena.

Cykelsafarin var ett positivt tillskott också, även om vuxna och jag trettonåringen inte tyckte att vi kunde testa den (liksom med rätt många saker i parken).

Parken i si är väldigt trevlig och vacker med fontäner, plaskdammar, malmöitisk äventyrsgolf, skateramper och planteringar.

Det finns OK sittplatser för utmattade vuxna. Det är också gott om toaletter och vatten. Det gör att föräldrarna gillar det här stället. Men vi lite äldre barnen har inte så kul i denna parken.

Vi lite äldre barnen önskar sig t ex en hög linbana, öppna rutschbanor (för att tunnlade rutschkanor upplevs som klaustrofobiska),   utlåning (även helgerna)/ instruktör till skateramperna, en liten mindre nybörjare ramp vore också bra, en ”konstig” klättervägg/ställning (som t ex den vid puckelbanan eller vid Skrylles naturlekplats.

 

De ”nya” klätterleken blev poppis!

 

Somliga saker är möjligen menade för lite mindre barn…

 

Den yngsta i  familjen som då är sex år fastnade för ”Miko”, en pratande skulptur av Carl Bertil Widell.                                                                                                                  

Slutbetyg: Svårbedömt, i genomsnitt 6,5 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *